Подкрепата на Европейската комисия за изготвянето на настоящата публикация не представлява
одобрение на съдържанието, което отразява гледните точки само на авторите и не може да се търси
отговорност от Комисията за всяка употреба, която може да бъде използвана за информацията,
съдържаща се в нея.
КЛАСИРАНИ УЧЕНИЦИ ЗА ERASMUS+ МОБИЛНОСТ В ИТАЛИЯ м. юни-юли 2024 г.
-
Димитър Ташков – 11в клас
-
Катерина Мечева – 10д клас
-
Диана Барбутева – 8г клас
-
Андрей Андреев – 10в клас
-
Елина Севдева – 10а клас
-
Станимира Василева – 10г клас
-
Мартина Тодорова – 9б клас
-
Мария Шербетова – 9а клас
-
Гергана Попова – 9в клас
-
Борис Митев – 9а клас
КЛАСИРАНЕ на ученици за първа мобилност по програма “Еразъм+” до гр. Фолиньо, Италия през м.март 2024 г..
- Костадин Янчев
- Петър Попов
- Мартин Драгинов
- Васил Воденичаров
- Деница Бацалова
- Ралица Стоянова
- Кристина Цуцуманова
- Борислава Зойкова
- Георги Вълканов
- Теодор Бозуков
Мобилност на ученици по проект “Устойчиво училище за нашите деца” по програма “Еразъм+”.
Мобилност на ученици по проект “Устойчиво училище за нашите деца” по програма “Еразъм+”.
Ден 1: Учениците през първия се възхитиха на нощния Колизеум и опитаха вкусна италианска пица, а на следващия ден се потопиха в романтичната барокова атмосфера на град Рим. В Италия: Da Vinci True Crime
В Техническото училище, носещо името на гениалния италианец, учениците видяха как науката е в услуга на криминалистите. След поредица от експерименти в училищната лаборатория смесени екипи от български и италиански гимназисти взеха и анализираха ДНК от доброволци, а след това чрез специална хартия и йодна пара снеха отпечатъци от пръсти. Учениците ни бяха силно заинтригувани от реални криминални истории за заловени престъпници чрез тези технологии.
Ден 2: Втори ден в Италия: Da Vinci True story
Учениците създадоха криминална история с убийство, свидетели, доказателства, свързани с ДНК и пръстови отпечатъци. Представиха своите истории в различни формати – онлайн роман, виртуални новини, история в снимки, криминален доклад и др., използвайки избрани от тях интернет ресурси.
Учениците използваха замразен хемоглобин и създадоха изкуствена кръв. С помощта на спрей с разтвор от луминол откриваха следите от кръв и отпечатъци по различни повърхности.
- Участието на учениците по програма “Еразъм+” в почивните дни продължи с посещение на родното място на Св. Франциск от Асизи – създател на Францисканския орден, и на град Флоренция.
Те разгледаха световноизвестната катедрала “Св. Франциск”, впечатляващата катедрала “Дева Мария” и удивителните “Санта Мария ди Фиоре” и Basilica di Santa Croce във Флоренция. Усетиха мистицизма и духовността на вековните храмове. Възхитиха се от готическата архитектура и кокетните италиански улици.
- На остров Тенерифе, Испания, в периода 20.08.-27.08.2023 г., г-жа Гергана Иванова и г-жа Силвия Мегданова се стремят да получат отговор на въпроси, свързани с това как да се справим с нарастващите екологични изисквания и да удовлетворим загрижеността на младите хора относно климата в тази епоха.
- Учителите ни се обучават чрез системата “пермакултура” за придобиване на знания за екологичен и регенеративен дизайн и мислене. Този процес на проектиране им показва, че ако не можем да постигнем нулево въздействие върху околната среда, то можем да се стремим да я подобрим.
- В Барселона, Испания, в периода 10.09.-17.09.2023 г., г-жа Екатерина Тодорова и г-н Стоян Пенков са част от обучение на тема “Всички сме специални: включване и подкрепа на ученици със специални нужди в и извън класната стая”. Учителите ни преоткриват факта, че всяко дете е уникално и е важно да се вземат предвид неговите индивидуални предпочитания, чувствителност и способности при избора на дейностите в училище.
- В Сесимбра, Португалия, те ще се запознаят с теми като: “Компютърът като инструмент за учене и преподаване”, “Classroom – креативност и иновации в класната стая”, ще посетят базово училище в Сесимбра, където ще наблюдават създаването на иновативен проект за учениците.
- През първия ден всички учителите се запознаха с основните принципи на дизайн мисленето и проектно-базираното обучение, STEAM, а освен това научиха повече за уменията на 21. век – умения за учене, умения за грамотност, житейски умения.
- Вторият ден бе посветен на две основни теми – “LEGO обучение” и “Благополучието в училище”, тъй като LEGO обучението е неразделна част от STEAM, a благополучието в училище е основната цел на Европейската комисия.
Проект „Професионално обучение и STEM“
програма „Еразъм +“, КД1, рег. № 2022-1-BG01-KA122-SCH-000070411
——————————
В периода 5-9.12.2023 г. Златка Милчева – заместник-директор учебна дейност и Елица Зойкова – старши учител по английски език посетиха Техническо училище “Валериу Бранище”, град Лугож, Румъния в изпълнение на проекта “Професионално обучение и STEM” по програма “Еразъм” КД1. Домакините бяха организирали обиколка на училището и гостите от България бяха посрещнати топло и гостоприемно от директора и преподавателите, които разказаха интересни неща за историята на училището и преподавателската си практика.
Учителите от ПМГ “Яне Сандански”, посетиха час по английски език с използване на интерактивни педагогически методи при г-жа Ралука Войческу, учител по английски и координатор по проекта. В урока по биология, който те наблюдаваха, бяха представени елементи от моделиране и първи стъпки в роботиката- създаване на проекти със СТЕМ насоченост-учениците, след задълбочено запознаване с анатомията и особеностите на човешката ръка, изработват модел на ръка, която се движи.
Преподавателите от ПМГ “Яне Сандански” посетиха час по икономика, в който имаха възможност да се запознаят с използването и приложението на различните Google инструменти в обучението.
Особено очаровани бяха гостите от часа по ECDL и роботика на г-н Роберт Боагиу, в който те наблюдаваха как се работи с 3D принтер и хуманоиден робот, създаден от учениците и техния учител. Роботът може да се движи, да разпознава гласове и лица.