ЕРАЗЪМ+ КА1

Подкрепата на Европейската комисия за изготвянето на настоящата публикация не представлява
одобрение на съдържанието, което отразява гледните точки само на авторите и не може да се търси
отговорност от Комисията за всяка употреба, която може да бъде използвана за информацията,
съдържаща се в нея.

 

КЛАСИРАНИ УЧЕНИЦИ ЗА ERASMUS+ МОБИЛНОСТ  В ИТАЛИЯ м. юни-юли 2024 г.

  1. Димитър Ташков – 11в клас

  2. Катерина Мечева – 10д клас

  3. Диана Барбутева – 8г клас

  4. Андрей Андреев – 10в клас

  5. Елина Севдева – 10а клас

  6. Станимира Василева – 10г клас

  7. Мартина Тодорова – 9б клас

  8. Мария Шербетова – 9а клас

  9. Гергана Попова – 9в клас

  10. Борис Митев – 9а клас

 

 

——————————

КЛАСИРАНЕ на ученици за първа мобилност по програма “Еразъм+”  до гр. Фолиньо, Италия през м.март 2024 г..

  1. Костадин Янчев
  2. Петър Попов
  3. Мартин Драгинов
  4. Васил Воденичаров
  5. Деница Бацалова
  6. Ралица Стоянова
  7. Кристина Цуцуманова
  8. Борислава Зойкова
  9. Георги Вълканов
  10. Теодор Бозуков
——————————

Мобилност на ученици по проект “Устойчиво училище за нашите деца” по програма “Еразъм+”.

 

Мобилност на ученици по проект “Устойчиво училище за нашите деца” по програма “Еразъм+”.

Ден 1: Учениците през първия се възхитиха на нощния Колизеум и опитаха вкусна италианска пица, а на следващия ден се потопиха в романтичната барокова атмосфера на град Рим. В Италия: Da Vinci True Crime
В Техническото училище, носещо името на гениалния италианец, учениците видяха как науката е в услуга на криминалистите. След поредица от експерименти в училищната лаборатория смесени екипи от български и италиански гимназисти взеха и анализираха ДНК от доброволци, а след това чрез специална хартия и йодна пара снеха отпечатъци от пръсти. Учениците ни бяха силно заинтригувани от реални криминални истории за заловени престъпници чрез тези технологии.

Ден 2: Втори ден в Италия: Da Vinci True story
Учениците създадоха криминална история с убийство, свидетели, доказателства, свързани с ДНК и пръстови отпечатъци. Представиха своите истории в различни формати – онлайн роман, виртуални новини, история в снимки, криминален доклад и др., използвайки избрани от тях интернет ресурси.

Ден 3: Трети ден от обучението в Италия: Da Vinci True Crime
Учениците използваха замразен хемоглобин и създадоха изкуствена кръв. С помощта на спрей с разтвор от луминол откриваха следите от кръв и отпечатъци по различни повърхности.
  • Участието на учениците по програма “Еразъм+” в почивните дни продължи с посещение на родното място на Св. Франциск от Асизи – създател на Францисканския орден, и на град Флоренция.
    Те разгледаха световноизвестната катедрала “Св. Франциск”, впечатляващата катедрала “Дева Мария” и удивителните “Санта Мария ди Фиоре” и Basilica di Santa Croce във Флоренция. Усетиха мистицизма и духовността на вековните храмове. Възхитиха се от готическата архитектура и кокетните италиански улици.
Директорът на ПМГ – г-жа Елка Божикова, и учителят по английски език – г-н Николай Вълчев, участват в квалификационен курс по спечеления проект “Устойчиво училище за нашите деца” по програма “Еразъм+” в периода 06.04.-14.04.2024 г.
——————————
Г-жа Елка Божикова – директор на ПМГ “Яне Сандански”, и г-н Николай Вълчев – учител по английски език, участват в квалификационен курс по спечеления проект “Устойчиво училище за нашите деца” по програма “Еразъм+”.
В периода 06.04.-14.04.2024 г. те ще изучават финландската образователна система и ще имат възможността за обмяна на добри практики.
Учители от ПМГ “Яне Сандански” участват в квалификационен курс по спечеления проект “Устойчиво училище за нашите деца” по програма “Еразъм+”.
——————————
  • На остров Тенерифе, Испания, в периода 20.08.-27.08.2023 г., г-жа Гергана Иванова и г-жа Силвия Мегданова се стремят да получат отговор на въпроси, свързани с това как да се справим с нарастващите екологични изисквания и да удовлетворим загрижеността на младите хора относно климата в тази епоха.
  • Учителите ни се обучават чрез системата “пермакултура” за придобиване на знания за екологичен и регенеративен дизайн и мислене. Този процес на проектиране им показва, че ако не можем да постигнем нулево въздействие върху околната среда, то можем да се стремим да я подобрим.
——————————
Учители от ПМГ “Яне Сандански” участват в квалификационен курс по спечеления проект “Устойчиво училище за нашите деца” по програма “Еразъм+”.
  • В Барселона, Испания, в периода 10.09.-17.09.2023 г., г-жа Екатерина Тодорова и г-н Стоян Пенков са част от обучение на тема “Всички сме специални: включване и подкрепа на ученици със специални нужди в и извън класната стая”. Учителите ни преоткриват факта, че всяко дете е уникално и е важно да се вземат предвид неговите индивидуални предпочитания, чувствителност и способности при избора на дейностите в училище.
——————————
Директорът на ПМГ – г-жа Елка Божикова, и учителят по английски език – г-жа Елена Николова, участват в квалификационен курс по спечеления проект “Устойчиво училище за нашите деца” по програма “Еразъм+” в периода 02.10.-08.10.2023 г. 
  • В Сесимбра, Португалия, те ще се запознаят с теми като: “Компютърът като инструмент за учене и преподаване”, “Classroom  – креативност и иновации в класната стая”, ще посетят базово училище в Сесимбра, където ще наблюдават създаването на иновативен проект за учениците.
——————————
Г-жа Милчева – заместник-директор в ПМГ “Яне Сандански”, и г-жа Филиз Адем – учител по английски език, се обучават в Барселона!
  • През първия ден всички учителите се запознаха с основните принципи на дизайн мисленето и проектно-базираното обучение, STEAM, а освен това научиха повече за уменията на 21. век – умения за учене, умения за грамотност, житейски умения.
  • Вторият ден бе посветен на две основни теми – “LEGO обучение” и “Благополучието в училище”, тъй като LEGO обучението е неразделна част от STEAM, a благополучието в училище е основната цел на Европейската комисия.

 

Проект „Професионално обучение и STEM“

 програма „Еразъм +“, КД1, рег. № 2022-1-BG01-KA122-SCH-000070411

                                                                                       🇧🇬🇪🇺🇹🇷Мобилност на учители по Еразъм+
—————————————————
🔊🔊🔊В периода 13-17.03.2023 г. учители от ПМГ посетиха Mersinli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi в гр. Измир – Турция, по проект “Професионално образование и STEM” по програма Erasmus+.
🔊🔊🔊Учителите се запознаха с турския образователен модел в професионалните училища, обвързан с много практически дейности. С учениците се работи в малки компактни групи, като всяка теория се разглежда и практически с технологии на високо ниво.
🔊🔊🔊Работата в IT професионалните паралелки е изключително успешна. Доказателство е, че 90% от учениците намират своето работно място още преди да са завършили средно образование.
❗️❗️❗️През следващата учебна година ще осъществим нови съвместни дейности, в които ще се включат и ученици от ПМГ.

—————————————————

В периода 5-9.12.2023 г. Златка Милчева – заместник-директор учебна дейност и Елица Зойкова – старши учител по английски език посетиха Техническо училище “Валериу Бранище”, град Лугож, Румъния в изпълнение на проекта “Професионално обучение и STEM” по програма “Еразъм” КД1. Домакините бяха организирали обиколка на училището и гостите от България бяха посрещнати топло и гостоприемно от директора и преподавателите, които разказаха интересни неща за историята на училището и преподавателската си практика.

Учителите от ПМГ “Яне Сандански”,  посетиха час по английски език с използване на интерактивни педагогически методи при г-жа Ралука Войческу, учител по английски и координатор по проекта. В урока по биология, който те наблюдаваха, бяха представени елементи от моделиране и първи стъпки в роботиката- създаване на проекти със СТЕМ насоченост-учениците, след задълбочено запознаване с анатомията и особеностите на човешката ръка, изработват модел на ръка, която се движи.

Преподавателите от ПМГ “Яне Сандански” посетиха час по икономика, в който имаха възможност да се запознаят с използването и приложението на различните Google инструменти в обучението.

 Особено очаровани бяха гостите от часа по ECDL и роботика на г-н Роберт Боагиу, в който те наблюдаваха как се работи с 3D принтер и хуманоиден робот, създаден от учениците и техния учител. Роботът може да се движи,  да разпознава гласове и лица.

X
Skip to content